Dieta owsiana

Od dziś zaczynam tygodniową dietę owsiana. Chce w ten sposób oczyścić swój organizm i dostarczyć dużej ilości błonnika. Drugim powodem jest zrzucenie ok. 2 kg, bo ponoć tyle można zrzucić przez tydzień. Ja chce urozmaicić troszkę tąCAM00727 dietę o owoce, pestki dyni,słonecznika, orzechy.

Owsianka czyści naczynia krwionośne ze złogów cholesterolowych. Dieta owsiana jest więc profilaktyką chorób krążenia. Owsianka obniża też poziom cukru we krwi. Płatki owsiane to skarbnica zdrowia – zawierają cenne pierwiastki: żelazo, magnez, mangan, cynk, wapń, potas, a także witaminy z grupy B oraz PP i E.

Codziennie będę dokładnie pisać co jadłam i piłam, no i zdradzę czy przyniosła ona jakieś efekty. Nie twierdzę, że dieta ta jest dobrze zbilansowana, nie znam się na tym. Jako dodatki daje produkty, które lubię i wiem, że są pożywne i zdrowe.

Dzień 1

Śniadanie:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki : pestki dyni, suszona żurawina

3.herbata zielona

Obiad:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki: pestki dyni,  suszona żurawina

3. smoothie jabłko, banan i kilka kuleczek borówki (pyyycha)

Kolacja:

1. ok 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki: orzechy włoskie,suszona żurawina

3. herbata czarna

Dzień 2

Śniadanie:owsiana

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki:kiwi, borówka, słonecznik

3. herbata zielona

Obiad:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)CAM00744

2. dodatki : nasiona słonecznika i orzechy włoskie

3. smoothie pomarańczowo- bananowe

Kolacja:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki:borówki i jabłko

3. herbata czarna

Dzień 3

Śniadanie:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki: jabłko

3. herbata zielona

Obiad:CAM00749

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki: borówka, winongrono, orzechy

3. sok pomarańczowy

Kolacja:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. sałatka :pomidorek koktaliowy, sałata, ogórek

3. herbata czarna

Dzień 4

Śniadanie:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki: orzechy pestki dyni

3. herbata zielona

Obiad:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. sałatka: sałata, ogórek, papryka, pomidor , sos grecki

3. sok pomarańczowy

Kolacja:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki: suszona żurawina

3. herbata czarna

Dzień 5

Śniadanie:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki :jabłko, orzechy

3. herbata czarna z wiśnią

Obiad:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. sałatka: mix sałat, pomidor, ogórek, papryka, sos grecki

3. sok jabłkowy

Kolacja:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki : pestki dyni, orzechy włoskie

3. herbata czarna z wiśnią

Dzień 6

Śniadanie:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki: jabłko, banan

3. herbata zielona

Obiad:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. sałatka: mix sałat, pomidor, ogórek, papryka, sos grecki

3. sok pomarańczowy

Kolacja:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodataki : gruszka, słonecznik

3. herbata zielona

Dzień 7

Śniadanie:

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki: pestki dyni, żurawina

3. herbata czarna

Obiad: 

1. Polędwiczka z grzybami (w niedziele sobie pozwoliłam)

2. sałatka: pomidor, ogórek, mix sałat, papryka

3. sok jabłkowy

Kolacja

1. ok. 5 łyżek płatków owsianych gotujemy z ok. 100ml mleka 0,5% (8 min)

2. dodatki : jabłko

3. herbata zielona

Wioski: 

Przechodząc na tą dietę najbardziej bałam monotonii w jedzeniu ciągle tego samego. Jestem też łasuchem jeżeli chodzi o słodycze. Czekoladę uwielbiam. O dziwo przez ten tydzień najbardziej odczułam braki w jedzeniu mięsa, nie słodyczy. Gdy widziałam,że ktoś z domowników robił sobie chleb z szynką lub podgrzewał parówki dostawałam ślinotoku :) Nigdy nie byłam jakąś wielką fanką parówek, także się zdziwiłam. Do słodyczy mnie w ogóle nie ciągnęło, być może dlatego,że dostarczałam sobie cukru w postaci owoców. Jeżeli chodzi o ogólne samopoczucie, to było bardzo dobre, miałam mnóstwo energii. Owsianka jest bardzo syta, więc nie odczuwałam głodu między posiłkami. Schudłam 2 kg, także wielki sukces. Mój żołądek też się bardzo dobrze czuł przez cały czas, także uważam,że bardzo dobrze zrobiła mi ta dieta. Polecam.

 

Pozdrawiam

M.

One comment on “Dieta owsiana
  1. Uwielbiam owsiankę! Przekonałam się do niej w tym roku (!). Obecnie to moje ulubione śniadanie. Gotuję ją na wodzie, dodaję pestki, siemię lniane, owoce, czasami cynamon a po ugotowaniu i lekkim ostygnięciu miód. Mniam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>